Ślizganie się sprzęgła bez wciśniętego pedału może zwiastować awarię i konieczność wymiany tejże części. Tego rodzaju objaw należy wiec bezwzględnie skonsultować z mechanikiem, który przeanalizuje wszystkie istotne czynniki. Jazda z taką usterką przez krótki czas jest możliwa, aczkolwiek trzeba liczyć się z tym, że prędzej czy później pojazd zostanie unieruchomiony. Nie warto więc zwlekać z podjęciem odpowiednich kroków. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się wszystkiego o ślizgającym się sprzęgle
Objawy ślizgania się sprzęgła
Podstawowe pytanie brzmi – skąd wiadomo, że sprzęgło się ślizga? Odpowiedź na nie jest jednak znacznie prostsza niż mogłoby się wydawać. Wystarczy zaobserwować gwałtowny wzrost obrotów silnika, bez zwiększania prędkości oraz odnotować problemy przy ruszaniu z miejsca. W większości przypadków kierowcy zauważają ślizganie sprzęgła przy wyższych biegach. Niezależnie jednak od tej teorii, każde ślizganie się sprzęgła, bez wciśniętego pedału, świadczy o konieczności udania się do mechanika, ponieważ może być to poważna awaria. Warto podkreślić, że sprzęgło może ślizgać się zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.
Dlaczego ślizganie się sprzęgła należy niezwłocznie skonsultować z mechanikiem?
Ślizganie się sprzęgła może w pewnym momencie całkowicie unieruchomić pojazd. Pomimo tego, iż na początku auto będzie funkcjonowało bez zarzutu, to jednak w pewnym momencie nie będzie chciało ruszyć z miejsca, a prozaiczne czynności takie jak zmiana biegów czy osiągnięcie wyższej prędkości będą niezwykle trudne. Ponadto warto podkreślić, że jazda ze ślizgającym się sprzęgłem może przyczynić się do konieczności wymiany innych elementów układu, które przy niezwłocznej interwencji pozostałyby sprawne.
Dlaczego sprzęgło się ślizga?
Sprzęgło ślizga się z różnych powodów. Najczęściej jednak dzieje się tak dlatego, że zużywają się okładziny cierne na tarczy sprzęgła lub tarcze cierne zostają zanieczyszczone wyciekającym olejem. Często jednak dochodzi do sytuacji, w których po wymianie sprzęgło nadal się ślizga. Wówczas może to oznaczać, że mamy do czynienia z uszkodzeniem wysprzęglika lub ze zużyciem się koła zamachowego. Każda tego typu awaria powinna być więc sprawdzana zawsze pod kątem wszystkich ewentualności, tak aby wyeliminować ryzyko niepotrzebnej wymiany, która nie przyniesie realnych i oczekiwanych korzyści.
Ślizganie się sprzęgła a technika jazdy
Bardzo często objaw ten pojawia się w wyniku nieprawidłowej eksploatacji samochodu. Wielu kierowców wciąż nie może pozbyć się nawyku jazdy na tzw. półsprzęgle i po zmianie biegów zamiast odstawić stopę w wyznaczone miejsce, nierzadko pozostawiają ją na pedale, delikatnie go wciskając. Ślizganie sprzęgła to również wynik przeciążania silnika, czyli na przykład gwałtownego ruszania z piskiem opon.
Potrzebujesz nowego sprzęgła? Znajdź oryginalne sprzęgła najtaniej na Sprzeglo.com.pl
Dlaczego sprzęgło wciąż się ślizga mimo wymiany?
Czasem zdarzają się sytuacje, w których pomimo wymiany sprzęgła objaw ślizgania się nie ustępuje. Zwykle to nieprawidłowy montaż sprawia, że sprzęgło wciąż daje negatywne sygnały. Odwrotne zamontowanie tarczy sprzęgła lub łożysk albo na przykład montowanie sprzęgła z dociskiem bez odpowiedniego sprzętu może sprawić, że sprzęgło wciąż będzie się ślizgać. Warto także zwrócić szczególną uwagę na odpowiedni dobór sprzęgła do modelu samochodu. Jeśli zestaw będzie bowiem źle dobrany, to nawet najwyższej jakości produkt nie sprawi, że objawy ustąpią i znikną bezpowrotnie.
Dodaj komentarz